Tn. Hj. Ariffuddin b. Abdul Hamid diiringi Hj. Ahmad Hamizi b. Abu Hassan
meninjau sesi halaqah yang dijalankan.
25 Oktober 2015 - Program anjuran Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam, SPI, JPN Melaka ini telah berjaya menghimpunkan seramai 400 peserta yang terdiri daripada Guru Pendidikan Islam (GPI) dari seluruh negeri Melaka.

Tuan Haji Arifuddin bin Abdul Hamid, Ketua Sektor Dakwah dan Kepimpinan, Bahagian Pendidikan Islam (BPI), Kementerian Pendidikan Malaysia telah dijemput hadir untuk merasmikan program bercorak ilmiah ini. Hadir sama bagi menjayakan program ini adalah Ustaz Hj. Ahmad Hamizi bin Abu Hassan, Ketua Sektor Pendidikan Islam, JPN Melaka, Ustaz Hj. Md. Razif bin Shahid, Ketua Unit Pengurusan Dakwah dan Syiar Islam dan Ustaz Che Mat bin Che Leh, Ketua Unit Pengurusan Pendidikan Islam, SPI.
Turut hadir, para pegawai SPI dan juga pegawai Pendidikan Islam PPD.
Seramai 20 orang Jurulatih Utama Dakwah, Negeri Melaka telah membantu mengurus program ini. Peserta telah dibahagi-bahagikan kepada 20 halaqah untuk membicarakan isu yang diketengahkan dalam bab ibadah secara ilmiah.
Halaqah kali ini telah diadakan di Dewan As-Sharifah, SBT SMKA Sharifah Rodziah, Telok Mas, Melaka. Ia bermula seawal jam 8.00 pagi dan berakhir pada jam 1.00 tengahari.
 
Top